Dziś jest piątek, 24.11.2017, imieniny Emmy, Flory
6° / 1018 hPa
Wielkość tekstu:
A A+ A+
Jesteś tutaj: Strona główna » Gimnazjum w Malanowie » Polsko - Ukraińska Wymiana Młodzieży » 2008 "Młodzież buduje świat bez granic" POLSKA » Wspóne zwiedzanie stolicy

Wspóne zwiedzanie stolicy

8 listopada 2008 roku grupa 27 uczniów Gimnazjum w Malanowie i opiekunowie zabrali ukraińskich przyjaciół na wycieczkę do Warszawy. Program był bardzo napięty, bo chcieliśmy pokazać gościom jak najwięcej miejsc stolicy. W przeddzień Święta Niepodległości Warszawa wyglądała odświętnie, odbywały się już niektóre uroczystości. Zwiedzanie rozpoczęto od Placu Zamkowego z kolumną Zygmunta, następnie poznaliśmy historię katedry św. Jana, burzliwe dzieje Starego Miasta. Byliśmy przed niezwykłym pomnikiem Małego Powstańca. Odbyliśmy spacer po Barbakanie i skarpie wiślanej. Zobaczyliśmy również pomnik Syrenki – symbol niezłomności stolicy. Odwiedziliśmy gmach Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego – nowoczesny, szklany budynek pokryty zielenią i pełen roślin w środku. Podczas jazdy autokarem oglądaliśmy budowę stadionu, na którym odbędą się mecze Euro 2012 i marzyliśmy o tym, by w czasie Euro rozegrać mecz młodzieży z Malanowa i Tulczyna. Podziwialiśmy piękno Traktu Królewskiego – Krakowskie Przedmieście, Pałac Prezydencki, budynek Sejmu. Wielkie wzruszenie wywołał pomnik Tarasa Szewczenki – ukraińskiego poety i przyjaciela Polski. Nasi goście zobaczyli również budynek ambasady Ukrainy. Chwilę wytchnienia mieliśmy w Łazienkach- pięknym parku i kompleksie rezydencji królewskich. Jednym z najbardziej ekscytujących momentów wycieczki był wjazd na taras widokowy Pałacu Kultury i Nauki, z którego roztaczał się wspaniały widok miasta, choć trochę przeszkadzała mgła. Po obiedzie ostatnim punktem był pobyt na tarasie widokowym lotniska Okęcie. Było trochę emocji, bo wszyscy byli kontrolowani przez antyterrorystów, ale opłaciło się, bo zobaczyliśmy oświetlone już lotnisko i startujące samoloty.
   Naszą wycieczkę wizytowała Pani Iwona Grodzka - opiekun Programu Polsko – Ukraińskiej Wymiany Młodzieży. Pani koordynator programu wysoko oceniła formę realizacji, przebieg i celowość wydatkowania środków, których sponsorem jest Narodowe Centrum Kultury w Warszawie. Około godz. 17.00 wyruszyliśmy w drogę powrotną, humory dopisywały, uczniowie dali autokarowy koncert piosenek polskich i ukraińskich. Mamy nadzieję, że ten krótki pobyt w stolicy pozostanie wszystkim w pamięci, a niektórych skłoni do ponownego odwiedzenia Warszawy.